Adviseur Arbeid en Gezondheid

Wij zijn op zoek naar een innovatieve en autonome adviseur Arbeid en Gezondheid! Ben jij die adviseur die werknemers verder helpt én werkgevers helpt om na te denken over inzetbaarheid?

Neem contact op

High-end adviesbureau op het gebied van arbeid en gezondheid

Ons team en netwerk bestaat onder andere uit artsen, veranderkundigen, A&O deskundigen, adviseurs arbeid en gezondheid, mobiliteitsadviseurs en coaches. Wij richten ons op drie pijlers: planmatige en resultaatgerichte verzuimbeheersing, de ondersteuning van HR met inzetbaarheidsvraagstukken en de ondersteuning van organisaties om klaar te zijn voor de toekomst van werk.

In onze filosofie staat de mens centraal. We meten, bewaken en versterken de gezondheid, effectiviteit, adaptiviteit en de match tussen mens en werk. Hierdoor dragen we bij aan duurzame inzetbaarheid en verbeteren we de bedrijfsvoering van onze klanten.

Wij zijn gespecialiseerd in het programmatisch aanpakken van verzuim bij klanten met complexe verzuimvraagstukken. Ook geven we projectmatig advies op het gebied van organisatieveranderingen rond gezondheid en inzetbaarheid.

Door de groei van onze organisatie zijn wij op zoek naar een adviseur Arbeid en Gezondheid.

Als adviseur bij ‘Van Altena en de Jongh’ begeleid je medewerkers én organisaties

Als adviseur Arbeid en Gezondheid ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van werkgevers en hun werknemers bij vraagstukken rondom verzuim en (duurzame) inzetbaarheid. Je voert regie over verzuim- en re-integratieprocessen, waarbij je adviseert over de te nemen stappen in het kader van de Nederlandse wet- en regelgeving.

Daarbij ben je niet alleen een belangrijk aanspreekpunt voor de verzuimende medewerker, maar werk je ook actief samen met alle andere betrokken partijen: bedrijfsartsen, leidinggevenden, HR, directie etc.

Verder heb je een signalerende en coachende rol richting werkgevers en leidinggevenden. Op die manier ondersteun je bij het creëren van optimaal beleid op het gebied van preventie, verzuim en duurzame inzetbaarheid. Het betreft een zelfstandige rol met veel vrijheid, waar een groot beroep op je kennis en vaardigheden wordt gedaan.

Arbeidsvoorwaarden

Wat bieden we jou?

  • Een marktconform salaris, afhankelijk van ervaring. Dit kan met tijd en ervaring oplopen tot boven marktconform.
  • Een mooi portfolio aan uiteenlopende, grote klanten uit alle sectoren.
  • Een uitdagende functie in een ambitieuze werkomgeving.
  • Flexibiliteit: je bent baas over je eigen agenda, werktijden en plekken
  • Een eigen ontwikkelpad met verbredings- of verdiepingsmogelijkheden.
  • Coaching en begeleiding.
  • Informele en kennisintensieve bedrijfscultuur met korte lijnen.
  • Leuke collega’s en een fijn kantoor in Alkmaar en Amsterdam.
  • Alle benodigde middelen om je functie zo goed mogelijk te kunnen uitoefenen (Leaseauto, laptop en mobiele telefoon)
  • Flexibele werktijden- en plekken
  • 25 vakantiedagen

Waar we naar zoeken

Wat biedt jij ons?

  • Iemand die denkt in oplossingen;
  • Beslissingen durft te nemen;
  • Goed kan schakelen met andere professionals;
  • Met de focus op gezondheid;
  • Een hoog niveau van advieskracht en kan adviseren op alle niveaus binnen de organisatie;
  • Ambitieus en innovatief;
  • Enkele jaren ervaring op het gebied van verzuim en organisatie.
  • heeft HBO/WO denkniveau en een afgeronde opleiding tot casemanager;
  • heeft uitstekende communicatieve vaardigheden en is klantgericht;
  • kan goed zelfstandig werken en heeft een pro-actieve en flexibele instelling;
  • heeft doorzettingsvermogen en is stressbestendig;
  • kan goed plannen en organiseren;
  • heeft minimaal 6 jaar ervaring in dit werkveld;
  • is goed op de hoogte van wetgeving rond arbeidsongeschiktheid en re-integratie;
  • is minimaal 28 uur per week beschikbaar.

Neem direct contact op