Adviseur Arbeid en Gezondheid

Wij zijn op zoek naar een innovatieve en zelfstandige adviseur Arbeid en Gezondheid! Ben jij die adviseur die werknemers verder helpt én werkgevers helpt om na te denken over inzetbaarheid?

Neem contact op

High-end adviesbureau op het gebied van arbeid en gezondheid

Voor onze groeiende organisatie zijn we op zoek naar een enthousiaste collega die de rol van adviseur Arbeid en Gezondheid wil bekleden. Als adviseur ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van werkgevers en hun werknemers bij vraagstukken rondom verzuim en (duurzame) inzetbaarheid.

Wie zijn we

Bij van Altena & de Jongh geloven wij in een wereld waarin iedereen werk doet dat goed bij hen past en werkt in organisaties die effectief, adaptief én gezond zijn. Mensen zijn, wat ons betreft, de belangrijkste krachten achter succesvolle en gezonde organisaties.

Onze integrale dienstverlening zet de mens daarom centraal en helpt organisaties om een gezonde en stimulerende werkomgeving te faciliteren. Zodat de werkvloer een plek is – en blijft – waar men zich veilig, prettig en productief voelt.

Wij werken nauw samen met onze klanten en bieden hen een complete dienstverlening aan op het gebied van verzuim, vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en de toekomst van het werk. Dit doen we samen met ons team en dedicated netwerk bestaande uit o.a. artsen, adviseurs arbeid & gezondheid, veranderkundigen, A&O deskundigen, mobiliteitsadviseurs en coaches.

Onze cultuur

Als team zijn we een hechte club mensen. We werken ieder vanuit onze eigen specialismen naar een gemeenschappelijk doel: een gezonder werkend Nederland. Dit doen we door zowel zelfstandig aan de slag te gaan met onze kennis en kunde, als door de samenwerking op te zoeken met onze collega’s en samen projecten op te starten.

Binnen ons bedrijf zijn er korte lijnen, we staan open voor elkaar en helpen elkaar waar nodig. Eigen initiatief en ideeën worden gewaardeerd en er wordt de ruimte geboden om je eigen rol vorm te geven en je door te ontwikkelen in je loopbaan.

Daarnaast hechten we waarde aan een gezonde werk/privébalans en bieden we de mogelijkheid aan om deels vanuit huis te werken, de andere tijd werk je op kantoor of op locatie bij de klant.

Wat ga jij doen?

Als Adviseur Arbeid en Gezondheid heb je een zelfstandige rol waarin je zowel medewerkers als organisaties begeleidt.

Je voert de regie over verzuim- en re-integratieprocessen en adviseert over de te nemen stappen in het kader van de Nederlandse wet- en regelgeving. Daarnaast ben je een belangrijk aanspreekpunt voor alle betrokken partijen, niet alleen medewerkers, maar ook bedrijfsartsen, leidinggevenden, HR en directie.

Ook heb je een signalerende en coachende rol richting werkgevers en leidinggevenden. Je ondersteunt hen bij het creëren van optimaal beleid op het gebied van preventie, verzuim en duurzame inzetbaarheid. Door een nauwe samenwerking met alle lagen van de organisatie kun je echt verschil maken!

Het betreft een rol met veel vrijheid, waar een groot beroep op je kennis en vaardigheden wordt gedaan.

Arbeidsvoorwaarden

Wat bieden we jou?

  • Een marktconform salaris, afhankelijk van ervaring. Dit kan met tijd en ervaring oplopen tot boven marktconform.
  • Een mooi portfolio aan uiteenlopende, grote klanten uit alle sectoren.
  • Een uitdagende functie in een ambitieuze werkomgeving.
  • Flexibiliteit: je bent baas over je eigen agenda, werktijden en plekken
  • Een eigen ontwikkelpad met verbredings- of verdiepingsmogelijkheden.
  • Coaching en begeleiding.
  • Informele en kennisintensieve bedrijfscultuur met korte lijnen.
  • Leuke collega’s en een fijn kantoor in Alkmaar en Amsterdam.
  • Alle benodigde middelen om je functie zo goed mogelijk te kunnen uitoefenen (laptop en mobiele telefoon)
  • Een leaseauto – wij rijden geheel elektrisch!
  • Flexibele werktijden- en plekken
  • Gezondheidsprogramma
  • 25 vakantiedagen

Wat bied jij ons?

  •  Je denkt in oplossingen en durft beslissingen te nemen;
  • Je kunt goed schakelen met andere professionals;
  • Je focus ligt op gezondheid;
  • Je bent goed op de hoogte van wetgeving rond arbeidsongeschiktheid en re-integratie;
  • Je hebt een hoog niveau van advieskracht en kan adviseren op alle niveaus binnen de organisatie;
  • Je bent ambitieus en innovatief;
  • Je hebt enkele jaren ervaring op het gebied van verzuim en organisatie;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en bent klantgericht;
  • Je kunt goed zelfstandig werken en hebt een proactieve en flexibele instelling;
  • Je bent stressbestendig en kunt goed plannen en organiseren;
  • Je hebt HBO/WO-denkniveau en een afgeronde opleiding tot casemanager.

Neem direct contact op