HR support

HR-medewerkers spelen een zeer belangrijke rol binnen organisaties, juist ook op het gebied van verzuim, duurzame inzetbaarheid en gezondheid. Zij zijn de schakel tussen management en personeel. Kortom, HR draagt een grote verantwoordelijkheid en heeft veel taken op het bord. Wij vinden het belangrijk dat zij hun werk efficiënt kunnen uitvoeren en bieden hen extra ondersteuning en hands on advies.

 

Kennis en hands on advies

Wij ondersteunen HR-medewerkers door kennis te delen en advies aan te bieden bij vraagstukken rondom verzuim, preventie en duurzame inzetbaarheid. Het zijn uiterst belangrijke thema’s, maar HR komt er niet altijd aan toe, of heeft niet altijd de specialistische kennis in huis. Daarom bieden onze professionals maatwerk op deze thema’s. 

Wij bieden langdurige maar ook projectmatige ondersteuning aan. Door de HR te ontlasten op het gebied van verzuimbeheersing en duurzame inzetbaarheid, zorgen wij ervoor dat zij alle ballen in de lucht kunnen blijven houden in hun gevarieerde functie. Het biedt hen de rust en ruimte om vooruit te kijken naar de langetermijndoelen en de toekomst van de organisatie.

Waar wij bij ondersteunen

Wij helpen HR-afdelingen met het up-to-date houden van uw arbo- en verzuimbeleid, wettelijke verplichtingen en casemangement. Daarnaast coachen en trainen we over gespreksvoering en de dialoog tussen medewerker en leidinggevende. We denken ook verder over duurzame inzetbaarheid en mobiliteit, bijvoorbeeld over hoe medewerkers kunnen doorstromen in uw organisatie. Meestal voeren we de ondersteuning uit op projectbasis en werken we vraaggestuurd. Soms is het echter fijn om onze professionals een tijd in uw organisatie te hebben als interim-adviseur, zodat zaken structureel kunnen worden aangepakt.

Onze aanpak

  • Praktisch toepasbaar advies over verzuim, preventie en duurzame inzetbaarheid.
  • Op maat gemaakte plannen voor iedere organisatie.
  • De juiste professionals op de juiste plek.
  • Projectmatige of langdurige HR-ondersteuning.

Wij bieden trainingen aan voor alle lagen van uw organisatie

Bekijk alle trainingen

Grip op verzuim

Wanneer heeft iemand passend werk? En hoe kun je zien als werk en persoon niet meer passen? Hoe herken je (dreigend) uitval?

Lees meer

De dialoog – Let’s tune

Hoe versterk je het begrip en de mate van regie van leidinggevenden rond verzuim en gezondheid? En hoe voer je het goede gesprek met je medewerkers?

Lees meer

Hybride werken

Hoe organiseer je hybride werk en hoe zorg je voor een gezonde werk en privé balans? Hoe werk je samen met je collega’s en houd je verbinding?

Lees meer

Laatste artikelen

Checklist voor gesprek over psychische klachten

Als leidinggevende kun je een gesprek met je medewerker beginnen wanneer je vermoedens hebt dat hij of zij kampt met psychische problemen. Dit zijn lastige gesprekken waarop je je goed moet voorbereiden.

Hoe maak je signalen van psychische klachten bespreekbaar?

Als leidinggevende vermoed je psychische klachten bij je medewerker en wil je hem helpen, maar je medewerker vertelt niks uit zichzelf, je denkt dat hij het te privé vindt om met je te bespreken. Je ziet dat gedrag verandert bij je medewerker, maar hij bemerkt dit zelf niet of komt niet naar jou toe.

Hoe signaleer je psychische klachten bij werknemers?

Psychische klachten zijn vaak moeilijk herkenbaar, zowel voor medewerkers zelf als voor leidinggevenden. Maatwerk is het kernwoord als het om signaleren gaat. Signalen kunnen door verschillende mensen zeer verschillend geïnterpreteerd worden en daarom is het belangrijk zelf niet te veel in te vullen voor de medewerker. Creëer liever een sfeer waarin open over psychisch welbevinden gepraat kan worden.

Future of Work: welke invloed hebben nieuwe technologieën op ons werk?